خلق نام مناسب برای یک برند، تلاش بسیاری می طلبد. اما، با اتخاذِ رویکردی درست و فرآیندی استراتژیک و حرفه ای می توانید نامی فوق العاده برگزینید که معرف برندتان باشد. خلق نام مناسب برای یک برند، تلاش بسیاری می طلبد. اما، با اتخاذِ رویکردی درست و فرآیندی استراتژیک و حرفه ای می توانید نامی فوق العاده
نام برند چیست؟
یک نام برند موفق حاصل فرمولی سحر آمیز نیست. از چند ویژگی حیاتی ناشی می شود که سبب می گردد اطمینان حاصل کنیم این نام آسان کاربرد است و مشتریان آن را به راحتی به خاطر می سپارند.
این ویژگی ها عبارت اند از:
معنادار باشد
این نکته با ماموریت کمپانی شما ارتباط مستقیم دارد، احساسات مثبت را بر می انگیزد و تصویر روشنی در ذهن مشتریان ایجاد می کند. نام برند شما باید متناسب با ماهیت شرکت تان باشد تا قابل اعتماد به نظر برسد.
متمایز باشد
با این ویژگی نام برند شما در نظر رقبا برجسته می شود؛ به یاد ماندنی و منحصر به فرد می گردد. این خصوصیت به قدرتمندسازی آگاهی کمک می کند و از سردرگمی مشتریان می کاهد.
در دسترس باشد
حتی اگر نام نامتعارفی را برگزیده باشید، مشتریان تان باید بتوانند آن را تلفظ، هجی و تفسیر کنند یا دست کم در موتورهای جستجو، جستجو نمایند.
آزمودن نام برند
پاسخ ساده است: با آزمودن گزینه های محتمل فراوان و انتخاب گزینه ای که بهترین نتایج را از خود بر جای گذاشته است.
چطور به نام برندی دست یابید که موفق و کارآمد باشد؟
پاسخ ساده است: با آزمودن گزینه های محتمل فراوان و انتخاب گزینه ای که بهترین نتایج را از خود بر جای گذاشته است. در فرآیند ارزیابی نام برند، ما به مخاطبان هدف خود، نام های متعددی را ارائه میدهیم و از آن ها می خواهیم که به هر یک واکنش نشان دهند.
آزمودن نام برند شما را چگونه در رسیدن به بهترین گزینه یاری می دهد؟
نام برند شما یکی از جنبه های مهم برند شماست. در حالیکه تبلیغات شما، محصولات و بسته بندی آنها ممکن است در طول زمان تغییر کند، به احتمال زیاد نام برندتان عوض نمی شود. پس در همان نوبت نخست با آزمودن نام های محتمل، پیش از قطعی کردن نام برند، گزینه مناسب و درست را انتخاب کنید.
با آزمودن گزینه های متعدد، انتخاب نام برند درست را با این روش ها آسان تر خواهید ساخت:
در دست داشتن داده های مورد نیاز، اینکه بدانید چطور گزینه های خود را قوی تر کنید، نشان دادن آمار به مخاطبان تان تا ببینند گروه های گوناگون به هر گزینه ای چگونه واکنش نشان داده اند. نامگذاری برند اغلب اولین گام در مراحل متعددِ پایه گذاریِ یک کسب و کار موفق است. برای نیل به این مقصود، بهره گیری از متخصصین حرفه ای جهت طراحی نام برند، لوگو، طراحی و بسته بندی محصول و… ضروری به نظر می رسد.